Naprawmyto.pl/Katowice – jest z nami już szósty rok
Od początku istnienia platformy katowiczanie zgłosili ponad 33 750 usterek.
Można powiedzieć, że platforma to typowy komunikator między mieszkańcami a samorządem. Jego inicjatorami powstania jest Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia oraz Fundacja im. Stefana Batorego.
Mieszkaniec poprzez stronę internetową lub aplikację na telefon - zgłasza problem, zaznaczając miejsce zdarzenia na mapie. Wybiera jedną z możliwych kategorii z zakresu: infrastruktury, przyrody i bezpieczeństwa. Dodaje opis i zdjęcie. Następnie zgłoszenie jest przekazywane do jednej ze służb miejskich lub instytucji współpracujących, które najpierw rozpoznają zgłoszenie i następnie podejmują decyzję o naprawie. Jeśli z jakiegoś powodu się to nie uda, mieszkaniec również zostanie o tym poinformowany.
Każda informacja zamieszczona w komunikatach i komentarzach jest przekazywana mailowo do osoby zgłaszającej.
Wśród zgłaszanych najczęściej są te dotyczące niedziałającego oświetlenia, uszkodzonej nawierzchni jezdni i chodników, uszkodzonych znaków drogowych, zniszczonej zieleni, dzikich wysypisk, porzuconych pojazdów, czy nielegalnych graffiti. Sporo dotyczy również uszkodzonych, lub zatkanych studzienek kanalizacyjnych.
Naprawmyto.pl/Katowice to sztab ludzi. Państwa zgłoszenia realizuje straż miejska, która jest administratorem serwisu, pracownicy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, którzy odbierają najwięcej zgłoszeń, Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, Zakładu Zieleni miejskiej, Wydziału Transportu, Wydziału Kształtowania Środowiska, Wydziału Budynków i Dróg, Katowickich Wodociągów, Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej, Katowickich Inwestycji.
Platformy Naprawmyto.pl/Katowice nie wyobrażamy sobie bez naszych partnerów zewnętrznych, którym również zależy, aby mieszkańcy Katowic żyli w bezpiecznych przestrzeniach. Dziękujemy za dotychczasową współpracę: Spółdzielniom i wspólnotom mieszkaniowym, Polskim Kolejom Państwowym, Nadleśnictwu Katowice, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, firmą Orange, Netia i Tauron, Synchrogopowi, Tramwajom Śląskim, Zarządowi Transportu Metropolitalnego, Policji Katowice, Gazowni Katowice Polskiemu Związkowi Działkowców, Spółce Restrukturyzacji Kopalń, Polskiej Grupie Węglowej i wielu innym. Dziękujemy również prywatnym właścicielom terenów, budynków czy obiektów, którzy także podejmują działania naprawcze.
Do tej pory w ramach Naprawmyto.pl w Katowicach rozwiązaliśmy wspólnie ponad 25550 spraw.
W minionym roku 2023 wpłynęło do aplikacji 5405 alertów:
- Uszkodzona infrastruktura (przejście podziemne, chodnik, zniszczony przystanek, infrastruktura rowerowa, kosze na śmieci, niedziałające oświetlenie, uszkodzona jezdnia, złe znaki drogowe, zatkana - uszkodzona studzienka uliczna, uszkodzony chodnik, uszkodzona studzienka-wpust, uszkodzona fontanna, ławki, place zabaw -siłownie zewnętrzne-skateparki) – 2905
- Inne (osoby bezdomne, nieprawidłowe parkowanie, spalanie odpadów, awarie techniczne, nieodśnieżone chodniki, stan techniczny budynków poza zarządem Komunalnego Związku Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, zmiana organizacji ruchu, porządek w obrębie nieruchomości, cmentarze, reklamy) - 641
- Graffiti – 329
- Zniszczona zieleń – 451
- Dzikie wysypisko – 315
- Znaki drogowe- 409
- Porzucony pojazd – 189
- Uszkodzona sygnalizacja – 86
- Przewrócone drzewo – 40
- Spożywanie alkoholu – 20
- Zwierzęta – 20
Alerty można zgłaszać zarówno przez stronę internetową https://www.strazmiejska.katowice.pl/dla_mieszkancow/awarie_techniczne_zgloszenia.html, lub https://naprawmyto.pl/katowice, jak i przez aplikacje mobilne na systemy Android i iOS.
Zaznaczmy, iż Naprawmyto.pl nie służy do zgłaszania zdarzeń wymagających pilnej interwencji, w takich wypadkach konieczne jest zgłoszenie interwencji telefonicznie.